Der findes i dag mange forskellige platforme, hvor du selv kan sidde og vælge hvordan din hjemmeside skal strikkes sammen og hvordan den skal se ud. Desværre – for virksomhederne der vælger denne løsning – er det langtfra den mest optimale løsning.
De fleste der vælger at gøre dette, gør det for at spare penge, hvilket selvfølgelig aldrig er en dårlig idé at stræbe efter. Men samtidig glemmer man som virksomhedsejer, at ens kompetencer måske ikke ligger der. Man ved måske ikke nok om optimering af hjemmesiden udseende. Måske aner man ikke noget om kundeflow på en hjemmeside og hvordan dwell time påvirker ens placeringer på Google. Måske har man bare ikke nok viden om branding og design, så ens hjemmeside bliver så flot som den potentielt kunne være.
I dag findes der et utal af store, flotte og moderne hjemmesider og det betyder, at forbrugerne er blevet vandt til at befinde sig på nogle top notch sider, som både har den helt rigtige branding profil, men som også er optimeret i købs flowet og som vækker den nødvendige tillid som man skal have som forbruger, før man trækker kreditkortet op af lommen og svinger det igennem checkout.
Vælg et professionelt bureau og gør dig selv en tjeneste
Det kan tage rigtig lang tid, at sidde og lave sin egen hjemmeside i programmer som Wix, Squarespace mv. og resultater bliver sjælendt noget man er særlig stolt af. Man har selvfølgelig sparet en regning på alt mellem et par tusinde, til mange tusinde kroner – men man står også med et produkt der derefter langtfra performer, som det burde og som det reelt har potientale til.
I Aalborg finder man webbureaut Createrz som bla. Hjælper en lang række af disse virksomheder. Her kan man se der i dag er en stor tendens til, at man som iværksætter eller lille virksomhed, gerne vil gøre tingene selv. Tanken er selvfølgelig noget man bifalder, man omvendt så bygger man heller ikke sin egen bil, så man kan slippe for at betale en stor regning.
En hjemmeside er i dag en virksomheds bil og selvom man nok godt kan komme fra a-z i en Toyota Corolla fra 1997, så er det næppe den som nogle misunder eller som man kigger sig efter en ekstra gang og husker.
Her siger man, at man som iværksætter eller virksomhed skal overveje, hvilket signal man gerne vil sende og hvilken værdi ens eget produkt har for virksomheden og dermed skal man også give sin hjemmeside den samme værdi.