Mobilen har aldrig været så populær som den er i dag og det er ikke ligefrem en tendens som ser ud til at gå nedad i nærmeste fremtid. Derfor er det også vigtigt at tænke på dette, hvis du i fremtiden skal have dig en ny hjemmeside eller en ny webshop til din virksomhed. I dag kommer der nemlig over 65% af alle søgninger der kommer fra mobilen og indenfor nogle brancher og nicher er det endda højere og det er ikke ligefrem de kunder du gerne vil gå glip af. Det er nemlig helt op til 40% af alle køb der faktisk kommer fra mobilen og dermed kan det være en stor guldgruppe du går glip af, hvis du ikke tænker mobilen ind i både din hjemmeside og design.
Hvis du selv har tænkt dig at bruge en af de mange pagebuilders der findes ude på markedet som f.eks. Wix, så er denne information kritisk, så du kan være sikker på at have de bedste forudsætninger for at lave den bedste hjemmeside for dig selv, din virksomhed og dens fremtid.
Få en skarp hjemmeside, hvor brugeradfærd er tænkt i det fra start.
Selvom man kan være tilbøjelig til at ville spare penge, hvor der penge kan sparres, er det langtfra altid en god idé at gøre dette. Hvis du ikke er webdesigner, så har du nødvendigvis ikke de helt rigtige forudsætninger for at bygge en optimeret hjemmeside, ligesom du ikke nødvendigvis kan bygge et pænt og sikkert hus, hvis du ikke er murer eller tømre.
Hos webbureauet Createrz, ser man tit og ofte firmaer der har investeret en masse tid i at bygge deres egen hjemmeside eller webshop og som faktisk sælger nogle ret eftertragtede vare, men ikke får solgt noget. Iflg. Createrz skyldes det i høj grad, at brugerne i dag er vant til, at det skal være let at bruge en hjemmeside både fra PC, tablet og mobilen. Samtidig er man blevet vandt til flotte hjemmesider, der både udstråler godt design og tillid. Så selvom det kan være en dyrere start at få en hjemmeside op at køre ved at bruge et bureau, så kan det i sidste ende være alle pengene værd og endda mere til.
Overvej derfor om det er noget du selv skal kaste dig ud i eller om du skal have et webbureau der har lavet mange sider før din, som har en masse erfaring de kan trække på, til at lave din næste hjemmeside eller webshop.